Ecovadis bronze 2020

gecreëerd op 12/06/2020 door admin [Nieuws]

EcoVadis beoordeelt ACD NV met een bronzen medaille voor de MVO-prestaties (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen).

Bronzen MVO beoordeling voor ACD NV door Ecovadis

ACD NV werd door EcoVadis bekroond met een bronzen medaille wat betreft de MVO-prestaties (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen). Hiermee scoren we beter dan 71% van de gelijkaardige bedrijven in onze sector! ACD NV is heel trots op dit resultaat en streeft naar een optimale balans tussen people, planet en profit. We gaan nu verder aan de slag met de verbeterpunten en hopen bij een volgende evaluatie op een nog betere score! 

Ecovadis logo

Over Ecovadis 

Sinds de oprichting in 2007 is EcoVadis een vertrouwde partner geworden voor inkoopteams in meer dan 450 toonaangevende multinationale organisaties om risico's te verminderen en innovatie te stimuleren bij hun duurzame aankopen. 

EcoVadis is 's werelds meest vertrouwde leverancier van duurzaamheidsbeoordelingen, informatie over intelligentie en tools voor gezamenlijke prestatieverbetering voor wereldwijde toeleveringsketens. Gesteund door een krachtig technologieplatform en een wereldwijd team van domeinexperts, bieden de gebruiksvriendelijke en bruikbare duurzaamheidsscorecards van EcoVadis gedetailleerd inzicht in ecologische, sociale en ethische risico's in 190 aankoopcategorieën en 160 landen. 

Meer over Ecovadis.

Ecovadis-bronze-2020

Wat is MVO 

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is de verantwoordelijkheid van een organisatie voor de effecten van haar besluiten en activiteiten op de maatschappij en het milieu door transparant en ethisch gedrag. MVO houdt in dat organisaties aandacht voor mensenrechten, consumentenbelangen en sociale, ethische en milieukwesties in hun activiteiten en kernstrategie integreren in nauwe samenwerking met hun stakeholders om: zoveel mogelijk gedeelde waarde te creëren voor hun eigenaren/aandeelhouders en voor hun andere stakeholders en de samenleving als geheel; mogelijke negatieve effecten op te sporen, te voorkomen en te verminderen. 

Meerwaardecreatie in drie dimensies 

MVO streeft systematisch naar economische (Profit), sociale (People) en milieu (Planet) verbetering. Dit wordt ook wel de'triple P bottomline' genoemd. 

  • Profit: goederen en diensten voortbrengen met meerwaarde als maatstaf voor de maatschappelijke waardering ervan. 
  • People: de gevolgen voor mensen en maatschappij binnen en buiten de onderneming. 
  • Planet: de effecten op het natuurlijke leefmilieu. De drie dimensies beïnvloeden elkaar,vullen elkaar aan en komen soms met elkaar in conflict. 

Het zoeken naar een evenwicht is dan ook één van de grote uitdagingen in MVO. 

Meer over MVO

MVO-stakeholders
Share